1 Şubat 2014 Cumartesi

MAYA yağmur yapımı


         Maya da yağmur parçacıkları nasıl oluşturulduğunu anlatmaya çalıştığım bu yazılı ve videolu anlatımımdan umarım size yardımcı olmuşumdur.








        Şimdi de yazılı olarak anlatıyım.Öncelikle yağmur paçalarını çarpacağı yüzeyi yapıyoruz(ben anlatımımda kolay ve anlaşılır olsun diye düz bir poly plane oluşturdum benim tavsiyem de ilk yapımınız da kolay kavramanız için sizde bir poly plane ile başlamanız.)
Ardından dynamics menü çubuğunda particles menüsünden create emitter i seçiyoruz.

       Emitter i plane boyutunda scale ediyoruz.Time slider ı istediğiniz kadar uzatın(ben 480 frame yaptım).Similasyonumuzu başlatıyoruz ve oluşan partikülleri seçiyoruz.Seçtiklerimize yerçekimi eklememiz gerekiyor bunu için de dynamics te (field>gravity) seçiyoruz.Ardında yine partikülleri seçip plane ni katı yapıcaz bunun için particles>make collide seçiyoruz.Attribute editor den geoconnector sekmesine gidiyoruz burdan resilience (sıçrama) sıfır(0) yapıyoruz.
        Şimdi yere çarpınca bölünmesini istiyoruz bunu için particles>particle collision event editor ü açıyoruz
     Sağda görünen ayarları yapınca create event a tıklıyoruz.Artık partiküller çarpınca yeni partiküller oluşturlulacak.











         Oluşan partiküllerin bölünmesi için yeni partikülleri seçiyoruz attribute editor den particleShape2(sayı oluşturma syısıdır değişiklik göstere bilir) bu sekmeden render attribute yi genişletiyouz multistream e geçip current render type ile ayarları görüntülüyoruz.Sağdaki resimde görünen ayarları yapıyoruz.(video da ayarların tam olarak neye karşılık geldiği detaylı bir şekilde anlatılmıştır.)


        Şimdi de partiküllerimize renk vericeğiz bunu için Color a tıklayıp açılan pencereden add per object attribute yi seçip add attribute diyoruz ve rgb diziliminde yukarıdaki render attribute de oluşturuluyor.En uygun olan renk için rgb değerlerini değiştiriyoruz.



Daha detaylı bilgiler için aşağıda bulanan videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
Youtube üzerinden izlemenizi de tavsiye ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder